Friday, December 17, 2010

C . I . N . T . A

Mencintai seseorang tidak semestinye kta akan memilikin dirinya . Oleh itu sayangilah diri kta dari disakiti oleh cinta kerana cinta tak semestinya dapat membahagiakan kita .


Persahabatan lebih indah dari percintaan yg mengecewakan .

Insan yg lemah akan membiarkan dirinya cinta menguasainye sehingga merana , insan yang bijak akan menguasai cinta hingga gagal membuat dirinya kecewa .


Cinta itu ibarat nyamuk mengigit , dibiar sakit digari sedap .

Sebelum mencintai seseorang , cintailah diri sendiri dulu kerana orang yg tidak menyayangi drinya amat sukar membahagiakn org lain .


Jangan permainkan perasaan org denagn cinta yg mengecewakan jika tidak perasaan kita pulak dipermainkan .


Kejar cita cita dulu sebelum cinta , apabila tercapainya cita cita maka dengan sendrinya cinta itu akan hadir .

Janganlah kau menangis kerana gagal cinta bercinta kerana lambay laun manusia pasty akan meninggalkn apa yg dicintainya .



Apa itu Cinta sebenarnya ?
jum kta layannn madah cinta jap :)


Pertama :)

cinta kepada Allah adalah cinta yg abadi..kerna kita takan dikecewakan..takkan ditinggalkan…kita takkan pernah hampa dlm mencintaiNya…so,berilah hati anda kpd Allah,yg tahu menghargai cinta kita drp memberi hati ini kpd manusia yg hanya tahu buatkan kita terluka..(^-^)..


Kedua :)

Kata orang,cinta itu jangan dikejar,kalau dikejar ia akan lari tapi bila kita lari,ia pula yang mengejar kita.
Buat kekasih hati,ketahui lah betapa diri ini begitu mencintaimu dan mengasihimu untuk selamanya
.


Ketiga :)

C.I.N.T.A……..…macam ner rasanya?indah?happy?sedih?…x tau la. ku sedang ternanti-nanti,tertunggu-tunggunya sebuah cinta.cinta tak akan dapat kalau tak di cari dan tak akan datang bergolek,……so usahalah mencarinya dan jangan berputus asa seperti diriku ini…


Keempat :)

cinta……kadang-kadang membahagiakan..kadang-kadang menyakitkan… entahlah..sukar nak ditafsirkan..bila tengah bahagia, semuanya indah.itulah nitmatnya…tapi bila bergaduh, semuanya benci..tapi itu hanyalah sementara..
TAPI cube rasakan bila dah putus cinta..bila kita tengah terlalu sayangkan seseorang…ketika itu kita amat perlukan dia…adoi!!!!! cam dah xbermakna lagi hidup nie…ingatlah…kita tidak boleh menyerahkan seratus peratus hati kita pada insan yang amat kita cintai itu kerana dia belum tentu jadi hak milik kita untuk selamanya…………..


Kelima :)

cinta..mcm2 rase ble kite bercinte..tp yg pentg cyng orng yng kite cinta2 seikhlas hati even die x tau dlm nye cinta kite..coz cinta yg ikhlas akn berpanjngn..cinta wat kite bahagia and sometimes terluka..bkn cinta nmenye kalo x prnh rase cmburu or jeles..tp yg plng pntg cintai lh orng yg kite cinta itu dngn jujur n trime dia seadanya..
Aku ingin engkau slalu…
hadr dn temani aku..
dsetiap lngkh kau meyakiniku..
kau trcipta untukku..
mski waktu akan mampu ..
mmggl sluruh ragaku..
ku ingn kau tahu
ku slalu milikmu
yg mncintaimu…spnjg hidupku..


Keenam :)

Tuhan tahu rasa hati kita. Tuhan dengar keluhan kita. Kalau kita tak lupa dia, dia tak lupa kita. Di tangan dia ada ‘kunci’. Dan, kita ada pilihan sama ada mahu dapatkan kunci itu atau tidak. ”
aku setuju sngt dgn kata2 nie…


Ketujuh :)

cint mmg byk cbrn….
dkecewakan bkn mnjadi alsan utk kte brpts asa…
..sbliknya ia adalh 1 ujian yg ingin thu bwha skuat mne
..ksabran kte..cnta kte akn trcabar…shinggalah kte akn tmukn org yg sjti


Kelapan :)


CINTA…..suatu anugerah yg dikurniakan oleh Allah dalam stp hati manusia…. semua org mahu mencintai dan dicintai… mencintai seseorang suatu keindahan… manusia yg memimpin cinta bukannya cinta yg menguasai manusia… kalau kita sayangkan seseorang biarkan dia pergi, terbang bebas…sebebas burung diangkasa.. kalau dia adlh jodoh kita…dia pasti akan kembali walau sejauh mana pun dia pergi… ibarat ombak yang setia pada pantai….


Kesembilan :)

kekasih, xkan ku berhenti mencintai dirimu sebagaimana jarum jam ini yang xpernah berhenti mengejar masa…(lainlah kalu beteri habis)
ketahuilah kekasioh bahawaku amat mencintai dirimu yang satu…
benar, ada cinta lain sebelum kau tetapi, aku dapat rasakan bahawa kau terjadi utk diriku… jgn buang aku lagi!!! buat sang kekasih….daripada sang mentari…


Kesepuluh :)

peganglah cinta yg kau rasa itu kerna bagiku,aku tidak tahu makna cinta sebenar….
mungkin serupa spt kamu,kerna tiada siapa dpt mengungkap makna cinta sebenar…..

Apamacm ? layan takk ? haha . 10 cukuplahh ekk . ta lart lahh nk copyy . haha :)
sekian saja untk arini :)
salam :)



 
sudah lahh ekkk ? haha
swett tak pic diowng nihh ? haha
:)

Thanx for reading . Tinggalkan link anda di shoutbox saya :)

No comments:

Post a Comment